СТАТТІ

МЕТОДИКА СКЛАДАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ОПОРНИХ ПЛАКАТІВ ТА СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНИХ СХЕМ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Анотація. Демонстрація опорних плакатів та структурно-логічних схем з використанням інформаційних технологій навчання сприяє кращому усвідомленню учнями програмного матеріалу, їх творчій праці та  зацікавленості у здобутті знань.
Ключові слова .Опорний конспект, структурно-логічні схеми, мультимедійна техніка, презентація. 
Постановка проблеми у загальному вигляді. Проблема підвищення якості знань і вмінь учнів, ефек­тивності проведення навчальних занять була, є і буде основною проблемою педагогіки.
Головне в навчанні - зацікавленість учнів, їх захоплення предметом. Викладач в сучасних умовах просто зобов'язаний зробити все, щоб учні приходили на заняття в навчальний кабінет з бажанням вчитися.
За висловлюванням В.О. Сухомлинського, необхідно піклуватися про здобуття знань на уроці. Саме пошуки способів підвищення інтересу учнів до  вивчення теорії, підвищення якості їх знань спонукали нас до застосування на  уроках "Система технічного обслуговування і ремонту машин" опорних сигналів та структурно-логічних схем за досвідом В.Ф.Шаталова і В.І.Васильєва.
Робота по  опорних плакатах  направлена  на вивчення теоретичного матеріалу  усіх розділів предмету для спеціальностей: тракторист -   машиніст категорії «А,В»; слюсар - ремонтник; водій автомобіля; молодший спеціаліст "Експлуатація та ремонт машин і обладнання АПК".




ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ З ПРЕДМЕТА «СИСТЕМА ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ І РЕМОНТ МАШИН»

Використання мультимедійних презентацій на уроках системи ТО і РМ машин сприяє інтенсифікації всіх рівнів навчально-виховного процесу, багатоаспектному розвитку учня, ефективнішому використанню навчального часу, дає можливість здійснювати зворотній зв’язок з кожним учнем, забезпечує наочність поданого навчального матеріалу, можливість розвитку просторового мислення, оперативність одержуваної інформації, підсилення мотивації навчання шляхом активного діалогу учня з комп’ютером.
Ключові слова : інформаційні технології, мультимедійна презентація, навчальний процес, ефективність навчання.

Постановка проблеми у загальному вигляді. Підвищення ефективності навчання в сучасних навчальних закладах неможливе без впровадження новітніх форм організації навчального процесу. Одним із способів реалізації цієї ідеї з економією часу, сил і засобів, як доводять дослідження провідних педагогів та психологів, є застосування інформаційних технологій. Викладач, що володіє комп’ютером, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним. Комп’ютер на уроках системи ТО і РМ машин  стає реальною необхідністю. Навчати, використовуючи прогресивні методи, – означає навчати методам здобуття глибоких знань.




СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ПРЕДМЕТА «СИСТЕМА ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ І РЕМОНТ МАШИН» З ВИКОРИСТАННЯМ САЙТУ УЧИЛИЩА

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі на уроках спеціальних дисциплін сприяє успішному розв’язанню методичних проблем, активізує самостійно-пізнавальну діяльність учнів, відкриває нові можливості їх творчого розвитку. Разом з тим, викладач зобов’язаний новітні технології гармонійно поєднувати зі звичною методикою викладання предмета.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційних технологій, навчальний процес, навчально-методичний комплекс, ефективність навчання.

Постановка проблеми у загальному вигляді. Практика роботи показує, що інформаційно-комунікаційних технологій є ефективними на будь-яких етапах навчально-виховного процесу, проте на різних за структурою та дидактичною метою уроках методика застосування їх повинна відрізнятися . Використовуючи інформаційно-комунікаційні технології, (зокрема презентації, електронні підручники, відеоматеріали, мережу INTERNET), викладач інтенсифікує процес навчання, робить  його більш наочним і динамічним. Ефективне використання комп’ютера на уроці, уміле поєднання педагогічної майстерності та можливостей комп’ютерної техніки дозволяє підвищити якість знань учнів.



ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ПРИ ВИКОНАННІ НАСКРІЗНОГО КУРСОВОГО ТА ДИПЛОМНОГО ПРОЕКТУВАННЯ

Навчальний час учня вищого професійного училища  передбачає вивчення дисциплін спеціальності в аудиторіях під керівництвом викладача та самостійне опрацювання матеріалу в лабораторіях, інформаційних центрах – бібліотеках, комп’ютерних залах тощо
Навчити учня самостійно працювати – складний і багатогранний процес. Він вимагає творчого пошуку, різних форм педагогічного впливу, розробки різноманітних методичних матеріалів для кожної дисципліни, використання сучасних технічних засобів навчання, розробки активізуючих алгоритмів самостійної роботи.
Для більшого зацікавлення учнів у самостійній роботі над курсовим та дипломним проектуванням, а також для зручності подання навчального матеріалу в училищі використовуються мультимедійні технології та мережа «Інтернет».
На сайті училища створена, та постійно поновлюється електронна бібліотека, де викладачі розміщують напрацювання у вигляді електронних підручників, посібників, опорних плакатів, структурних схем, методичних рекомендацій, навчальних фільмів та відеороликів. Бібліотека містить посилання на розробки не тільки наших викладачів ,але і на матеріали інших навчальних закладів та різні корисні інтернет ресурси.



Немає коментарів:

Дописати коментар